
 

Medical journal to retract water article

June 3 2006

A medical journal plans to retract an article that claimed chromium-
contaminated water was not causing high rates of cancer in China.

The article in the Journal of Occupational and Environmental Medicine
was conceived, drafted and edited by consultants for PG&E Corp. in
1997. The PG&E consultants submitted the article for publication
without letting on they or PG&E were involved, The Wall Street Journal
reported Friday.

A PG&E spokesman said its role should have been acknowledged when
the article was published with the bylines Zhang JianDong and Shukun
Li.

Journal editor Paul Brandt-Rauf gave the Journal a copy of the retraction
he intends to publish in the July issue.

The statement said the retraction was based solely on violations of
editorial policy, and there is no evidence that suggests scientific fraud.

The objection to the story was submitted by the Environmental Working
Group, a Washington-based organization for advocacy.

Copyright 2006 by United Press International

Citation: Medical journal to retract water article (2006, June 3) retrieved 12 May 2024 from 

1/2



 

https://medicalxpress.com/news/2006-06-medical-journal-retract-article.html

This document is subject to copyright. Apart from any fair dealing for the purpose of private
study or research, no part may be reproduced without the written permission. The content is
provided for information purposes only.

Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

2/2

https://medicalxpress.com/news/2006-06-medical-journal-retract-article.html
http://www.tcpdf.org

